Selasa, 10 Desember 2013

Indonesian dirty politics against maluku

The few facts that are used as the Indonesian government against the people's political embarrassment ; 
1. Indonesian
 Indonesian politics Indonesian government is trying make Indonesianists eliminate the maluku peopele and the which the native language is not taught in schools but Indonesian . So we will forget our identity that has its own language. area whereas in Java , Indonesian and Javanese language taught in elementary school and everyone fasif Java Java language. 
2 . Rice 
The same as the language of politics , politics of rice made ​​by the Indonesian government to try to make people dependent on rice maluku when our staple food is sago. 
3 . History 
We are often taught about the history of royal Javanese kingdom entirely unrelated to the embarrassment , such as Sriwijaya kingdom , Majapahit , and so forth .. when we have a royal history much older and more powerful just as Nunusaku , hatawano and Leihitu .
 4.Patttimura 
Pattimura rebellion in 1818 was the struggle for clove and nutmeg for  maluku not Indonesia because 100 years later new so known Indonesian because pattimura not national hero but a hero who defends the homeland Maluku and not Indonesia


Ini beberapa fakta yang digunakan sebagai politik pemerintah indonesia terhadap rakyat maluku;

1. Bahasa indonesia
Dengan politik bahasa indonesia maka pemerintah indonesia berusaha mengindonesialis orang maluku dan menghilangkan bahasa asli maluku yang mana tidak di ajarkan disekolah melainkan bahasa indonesia. Sehingga kita lupa akan jati diri kita yang mempunyai bahasa sendiri. padahal di deaerah jawa, bahasa jawa dan bahasa indonesia di ajarkan di sekolah dasar dan semua orang jawa fasif berbahasa jawa.

2. Beras
sama dengan politik bahasa, politik beras di buat oleh pemerintah indonesia untuk berusaha membuat orang maluku tergantung pada beras padahal makanan pokok kita adalah Sagu.

3. Sejarah
Kita sering diajarkan tentang sejarah kerajaan-kerajaan jawa yang sama sekali tidak berkaitan dengan orang maluku, seperti kerajaan sriwijaya, majapahit, dan lain sebagainya.. padahal kita punya sejarah kerajaan yang jauh  lebih tua dan lebih hebat sperti nunusaku, hatawano dan leihitu..

4.Patimurra
Pemberontakan pattimura 1818 adalah perjuangan orang maluku untuk cengkih dan pala bukan untuk indonesia karena 100 tahun kemudian baru dikenal indonesia sehingga pattimura bukan pahlawan nasional tapi pahlawan maluku yang membela tanah air maluku dan bukan indonesia.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar