Senin, 09 Desember 2013

Politic KB and Transmigration in Indonesia

Beware of family planning programs ( family planning ) and Transmigration made ​​by the Indonesian government .. The political is a to suppress the growth rate to 2 nations such as Maluku and Papua . KB successful program implemented eastern Indonesian region , especially Maluku , for limiting Maluku population. While the western part of the Indonesian region of human population numbers continue to rise so that regional areas such as Maluku , Papua, is used as the destination of transmigration. So the relationship between family planning and transmigration very closely related .  
The program aims to : 
1 . Reduce and limit the native population . 
2 . Move the population of Java , Sumatra and maudura especially to the less populated areas such as Maluku . 
3 . Give place , the land and everything in it belongs to the natives who are so dominated by severe transmigration . 
4 . Make people dependent embarrassment staple food is rice.

With reduced population of embarrassment means less power to determine their own destiny as a nation Israel that his eldest son was killed by the Mesir . Therefore we as a people do not fear embarrassment to have many children and descendants ' bird in the air that do not reap , and plant fed by God let alone a human child ' so let us build our nation with great people who are ready to raise my voice , because the voice of the people is the voice of God .


Mena..
 


Hati-hati dengan program KB (keluarga bereNcana) dan Transmigrasi yang dibuat oleh pemerintah Indonesia.. itu adalah politik untuk menekan angka pertumbuhan bangsa-bangsa ke 2 seperti maluku dan papua. progam Kb sukses dilaksanakan diwilayah indonesia timur, khusunya maluku, sehingga membatasi populasi orang maluku. sedangkan di wilayah indonesia bagian barat angka populasi manusia terus meningkat sehingga daerah-daerah seperti Maluku, Papua digunakan sebagai tujuan transmigrasi. jadi hubungan antara KB dan Transmigrasi sangat berkaitan erat. Program tersebut bertujuan untuk :

1. Mengurangi dan membatasi populasi penduduk asli.
2. Memindahkan penduduk jawa, sumatera dan madura khusunya ke daerah yang populasi penduduknya berkurang seperti maluku.
3. Memberikan tempat, tanah dan segala isinya yang adalah milik penduduk asli agar dikuasai oleh parah transmigrasi.
4. Membuat rakyat maluku tergantung dengan makanan pokok yaitu beras

Dengan berkurangnya penduduk maluku berarti berkurangnya kekuatan untuk menentukan nasib sendiri seperti bangsa israel yang mana anak sulungnya di bunuh oleh bangsa Mesir. oleh karena itu kita sebagai orang maluku jangan takut untuk memiliki banyak anak dan keturunan 'burung diudara yang tidak menanam dan menuai diberi makan oleh Allah apalagi anak manusia' jadi mari kita bangun bangsa kita  dengan rakyatnya yang besar yang siap untuk mengangkat suara, karena suara rakyat adalah suara Tuhan.   


Mena..

Tidak ada komentar:

Posting Komentar